Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 Dec 2011

Berhenti menerawang...pijak pada Bumi yang nyata..

salam...


Kabare readers and my silent readers??? harap waras yoh~Yeah...sesuai dgn entry ..."Berhenti menerawang...berpijak pada Bumi yang nyata" ...maka ...Cik Aqil nk menyeru pada diri sendiri dan rakan-rakan..marilah kita menyiapkan manuskrip penulisan kita...sudah- sudah la bergolek dan melayang-layang dalam zon selesa anda...(^o^)


Dah bertapa lama ...tapi mood dan feel menulis tak sampai - sampai...Alhamdulillah..Draf ke-2 dah lulus..so, blh proceed dgn penulisan manuskrip..Cantik: Obsess wanita dan natijahnya... Jujur...baru beberapa perenggan sahaja disudahkan...date line hampir dekat...dihimpit dgn jadual presentation subjek lain yang membuatkan salur trakea dan esofagus semakin menghimpit dan sesak...Cukup buat Cik Aqil sesak nafas..


Pemikiran waktu ini lebih tertumpu pada ujian akhir SBLM1023..BM penulisan yang kian hampir hari Selasa ini...Suka atau tak, terpaksalah jadi burung hantu untuk bersengkang mata menyiapkan tugasan yang berbaki 3-4 hari lagi...Harap dapatlah disudahkan dengan secepat mungkin..Setakat ini, proses penulisan telah sampai pada tahap mengembangkan isi yang sedia ada...Tak dinafikan ,, rasa paranoid memang ada...takut tak sempat menyiapkan tugasan pada waktunya..Argh...agak2 mcm mana la wartawan surat khabar yang menulis rencana dan laporan pada setiap minggu?????? Hebat...dengan tekanan dan hambatan waktu masih boleh menulis...Bak kata Puan Yusniza...hanya org yang Gifted shj yang boleh boleh menghasilkan penulisan  dari topik yang biasa2 dengan kesan atau impak yang luar biasa..


so..sampai sini sahaja update punulisanku kali ini...InsyaAllah...entry selepas ini adalah tentang bagaimana Cik Aqil berjaya menyiapkan karya manuskrip yang julung kalinya dibuat oleh diri sendiri..


W'salam..^^

No comments: