Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 Dec 2013

Cik Faridah si kicik: Favourite girl..

Assalam  and selamat pagi .. awal pagi beeps... 
Jam lappy menunjukkan pukui 4.00 am, and I'm still wide awake babe..

Apekezela lah.. Semalam..erk? btl la , ni kira hari baru..(2 hari aku x tdo, boleh?) .. aku terskip lagi class Pak Syafi'e.. "sorry pak .. maapin ya.. meningan malam kelmarin saya tidurnya agak telat pak.. " otak mengarang ayat untuk hari Rabu ni.. Dasar tak sedar diri punye budak.. 23 hb ni dah exam Cik Aqil woi.. -.-''

Bukan tu yang aku nak share.. Nak ngade2 egeh2 syok sendiri share pasal one of my fav girl since aku hidup atas muka Bumi Allah ni..

Faridah Su'udi.. Kira cam adik beradik dah we ollz ni.. Even time school dlu aku agak pelik and susah nak close dengan orang.. Tapi minah ni la jeng3 jadi besty aku since form 4..

Awak , even kita selalu macam terbuli awak...Terajo awak benda merapu, memonteng , mendajal dan lain2 keseronokan yang patut dinikmati high school students time tuh.. hehehe... But u still remain by my side.. Sober or happiness.. Thanks gilaz2..

 Thanks sebab share mak and ur family dengan kita.. Share baju, cokelat, bantal , bilik air , bedak , twiestis, pinggan nasik awak , kuah celok, lip balm and etc.. Just xmo share berus gigi and laki je dengan awak.. ngeh3.. :3

Time flies but those memories doesn't fade away. .. 1001 secret recipe kite orang share sekali.. Bila balik rumah mak (panggilan untuk mak Faridah ) kat Majidee hujung bulan, rutin  before tido selalu chitchat  sampai kena sound dengan mak suruh tido.. Tapi curik-curik  gossip bawah gebo ( panggilan selimut dalam loghat Johor) sampai tertido sendiri...Punye la syok, merepek perkongsian sampai peberet carton and peberet **** pun aku hold.. hahai..

 

Punye kami sepakat botingkek- tingkek.. Aku and Faridah p amek result SPM tengah hari sebab nak elak member2 tanye.. Kate kat parents , result lambat kua walhal azebedelah , pagi tu dah kua..Pastu time sampai kat akak kerani sekolah.. Buat muka seposen setengah mintak result exam.. Atas nama persahabatan yang bergelora , we olls janji redha and xmo nanges bila dapat result and buka result serentak..kira macam ala2 treaties la aku dengan minah ni.. (kah3.. statement bajet macam study awal ko.. -.-"")

Bila bukak  result....

Dupdapdupdap.......

Krik3 ~~~ ###

Faridahkecik: Aqil , awak camne result , ok? ( sambil menunjukkan barisan gigi yang memang putih  keemasan)
Cik Aqil: okey .. (dengan muka cool , steady habis) walhal .. hampas kurasa ..punah la cecite nak jadi wartawan .. BM aku x score A macam selalu.. PADAH.. ober konpiden ..
Paaaag!!
Cam nak tersedek idung aku bila cikgu BM aku , Cikgu Rahman,yang sepet lalu on the spot and terus tanya result aku,, Cis.. and question first, Aqilah,, apa awak dapat BM ? ... Aku sentap and cover je la kolam lopak ayaq mata ni..  Control beb..her3..










Result aku xde la best mane pon .. sesuai la dengan usaha aku yang x seberapa .. Xteruk  sangat , tapi tak gempaq macam kawan2 lain.... :#

Pendekkan cerita, cecita aku nak jadi wartawan / ID (interior designer) tersekat tengah jalan .. Besty aku ni sambung pra-u and pass with flying color gitu.. manakala aku yang poyo and happy go crazy sambung study kat politeknik dalam diploma accounting..  jauh btl aku menyimpang , walhal SPM x amek account pun and aku x minat since aku budak pure science. -.-'' .. :#

Alhamdulillah.. Even jalan kami berbeza, kami berjaya sambung study ke menara gading.. Dah grad dah minah ni dari USM and jadi working lady kat satu well establish company di ibu kota JB , while aku , which I have to say.. I should learn in a hard way I guess.. Aku selamat habiskan pengajian diploma tanpa REPEAT.. yaay! kerja lebih kurang setahun  and currently,  I'm working on my degree , still struggle dalam tahun akhir pengajian di UUM , Bachelor in International Affair Management (Hons).. Jauh kan aku menyimpang lagi? ..

 

So ...  La tahzan , Innallah ha maana  .. :) Kita semua adalah istimewa dan insan terpilih untuk mengubah nasib diri and keluarga .Every moment in our story make we grow stronger and matured. .Experience is the best teacher to urself..  .Doa minta dari Allah,  kurniakan kekuatan jiwa dan minda.Dia adalah sumber tenaga yang paling besar. sumber tenaga Yang takkan pernah habis.Kekalkan tenaga positif dalam diri supaya dapat menarik perkara-perkara positif di sekeliling kita

Where you start does not important.Where you end matter.Insyallah



Untill then.. 
Thanks for reading.. 
Assalam..






No comments: