Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Dec 2012

Solatku Tidak Mencegah Mungkar | iluvislam.com discover the beauty of islam

Solatku Tidak Mencegah Mungkar | iluvislam.com discover the beauty of islam

Assalam... di sini Cik Aqil nak berkongsi satu perkongsian ilmu oleh Saudara Mohd Redhuan  yang dipetik dari artike nya di www.iluvislam.com/tazkirah.  Sila clink pada link di atas untuk mengikuti pembacaan artikel yang penuh..Di sini Aqil just letakkan caption dari artikel beliau ..Feel free to keep it :) Semoga dengan perkongsian ini, dapat membantu dan memperbetulkan fahaman kita tentang diri, hati dan amal kita sendiri.. Wallahu Anta A'lam :)

Biodata Kolumnis

Mohd Redhuan Abdul Muin merupakan seorang pelajar tahun akhir perubatan di Ireland. Seorang bapa dan suami yang ingin membawa keluarga bersama menuju Jannatul Firdaus.

" Sejahat-jahat aku pun aku semayang jugak"

" Sekurang-kurangnya aku solat biar pun tak pakai tudung. Tudung je tak pakai.. bukan ada apa"

" ala... dating pun tak boleh ke? Bukannya kami berpegang tangan pun. Time solat, kami pi solat..."

" Dengan sentiasa ingat bahawa kita ini golongan yang solat, maka tiap kali kita hendak melakukan maksiat maka berpesanlah kepada diri kita, bahawa aku ini tergolong dalam orang-orang yang bersolat, Maka apakah selayaknya aku melakukan maksiat kepada Allah? Apakah solatku tiada nilaian langsung sehingga aku terheret untuk melakukan maksiat?"

No comments: